kirucd wrote:
Bujia trebuie curata bine, arsa
eventual si apoi curatata cu o perie de sarma.
De pe sarma periei se depun particule de metal pe izolator, ceea ce inlesneste trecerea tensiunii de aprindere spre filetul bujiei, polul opus, si reduce puterea scanteii. Daca se uda bujia nu primeste destul aer, eventual buretele filtrant inbacsit cu praf, sau carburatorul reglat gresit.
Daca inteleg bine, vrei sa pornesti generatorul automat. Ma intereseaza cum vrei sa rezolvi "Stand by"-ul. Adica sesizarea disparitiei tensiunii de la priza si cuplarea acumulatorului la demaror, conditionata de lipsa acelei tensiuni. Sa lasi ani de zile bobina contactorului sub tensiune nu cred ca-i o idee grozava. Optocuplor cu doua surse de lumina, legate in paralel, pentru cazul ca se defecteaza una, si comanda unui tiristor, sau 2 in paralel, pe alimentarea convertorului? Acumulatorul necesita ingrijire speciala, pentru regimul special de lucru. Incarcare periodica nu-i suficienta! Se sulfateaza dupa catva timp.
al_capone246 wrote:
...am fost repede pana in real am luat un invertor de 1000w care in el am băgat incalzitorul de 300w pompa de aer 5 w si filtrul extern jbl e1500 cred ca 18w total 323...restul de 686 am băgat centrală care si-a făcut treaba nemaipomenit...
Si ai alimentat consumatoarele cu 1kW din alternatorul masinii ?! Ma inveti si pe mine cum functioneaza asa ceva? Ce cabluri ai folosit pentru cei 75 de Amperi? O sa inteleg usor, ca doar sunt electrician si nici electronica nu mi-e straina, mai ales ca am folosit metoda cand mi-am dus puii de discus cu mine in Romania.
dj_ando_83 wrote:
...nu stiu daca ai idee care este forma de semnal al acelor invertoare. iti spun eu : ori sinusoidala modificata, ori dreptunghiulara. cu asa ceva nu ai ce cauta in instalatiile in care majoritatea consumatorilor sunt inductivi...
Si totusi se invarte! Daca-i sinusoida modificata! Ore intregi, filtre, pompe de aer, pana scade tensiunea acumulatorului sub 10,5 V, ca de acolo incepe sa faca: "piu,...piiiu,...piiiiiiiiiiu" si adoarme, mort de oboseala.
Am practicat metoda de vreo 4-5 ori, de cand am convertorul, acasa, cu pesti cumparati in Duisburg, in masina spre casa, pe drum spre Romania 4000km-24 + 24 de ore, non stop. Alternatorul masinii nu livreaza energie infinita, asa ca se cere atentie la dozarea consumului, altfel isi ia alternatorul ramas bun de la soferul inprudent.